Varför Beckett?

Jag går omkring och förbereder mig på när frågan skall komma. För naturligtvis kommer den. Varför Beckett? Varför nu? Naturligtvis bör frågan komma. Och naturligtvis bör jag ha ett svar.Läs mera »

Utanförskapets nationalmuseum

Ett skyltfönster med människor som befinner sig i samhällsbyggets periferi. Så beskriver regissören Erik Söderblom Viirus och Klockriketeraterns första samarbete – pjäsen Oskuld. Text Ida HenrikssonLäs mera »

Om att bygga en katedral - eller hur det hela kom sig

Morbror Vanja, från då till nu, av teaterchef Dan HenrikssonLäs mera »

SOLEN I PROMETHEUS BLICK

Andriy Zholdak om kärleken till Skådespelaren, av Dan Henriksson, teaterchefLäs mera »

- att kunskap är en blå naivitet -

av Kristin Olsoni regissör, konstnärlig ledare för Klockriketeatern 1994-2004Läs mera »